Campus HagenbergInformatik, Kommunikation, Medien

Studienprojekte

Projekte sind ein essenzieller Bestandteil des Curriculums von Mobile Computing. Die Studierenden bekommen die Möglichkeit, das im Zuge ihres Studiums erworbene theoretische Wissen selbst praktisch umzusetzen. Ein sowohl für StudentInnen als auch für Lehrende immer wieder spannendes Unterrichtskonzept, in dem schon erfolgreiche Startups wie z.B. runtastic und Butleroy ihre Anfänge gefunden haben.

A/B Testing of Native Mobile Applications

A/B testing is a controlled experiment where users are randomly assigned to one of several different variants of a user interface. The testing of new interfaces using A/B tests was mainly used for web applications until recently, thus it's quite easy to A/B-Test mobile hybrid or web apps. However, native mobile apps cannot currently be tested as comfortably.
Sep 2012 - Feb 2013    mehr

A framework for mobile activity recognition

Building a mobile framework that provides human activity information. Developers can use it for building context aware applications or for statistics purposes with human activity information gathered from several users that use their application.
Mar 2012 - Aug 2012    mehr

Mobile Positioning System for Android based on Visual Markers

Visual Markers, as used often for Augmented Reality Applications, can also be used to deduce a smartphone's position, using the information gained recognizing multiple markers.
Mar 2012 - Aug 2012    mehr

Mobile Driving Assistance System

The need of assistance while driving is shown by several statistics. In about 57% of all accidents, human failure was the only cause and in 90% an additional factor. Only 4.7% where related to the surrounding and 2.4% where caused by mechanical faults.The goal of this project is to design a driving assistance system which operates on a smart phone. Turning a smartphone into a driving assistance system enables support for every driver within every car.
Mar 2012 - Aug 2012    mehr

Car2Car Communicaton Link Leve

The Car2Car communication has a variety of possible usages like energy efficient driving, road safety and infotainment. Testing the performance of car2car communication based on the standard IEEE802.11p with a Matlab Simulink simulation. The implementation of 802.11p is used to determine the dependency of the BLER (block erasure rate) on the signal-to-noise ratio (SNR).
Mar 2012 - Aug 2012    mehr

3D Face Segmentation Techniques for Mobile Devices

The goal of the master thesis is the implementation of a robust 3D face segmentation technique on mobile devices. A main part is 3D image acquisition including stereo vision techniques on smartphones and the creation of a face database. Finally, a template based face segmentation algorithm is presented that provide images for face recognition systems on smartphones to give a securer, new possibility to authenticate mobile devices with the user's face.
Mar 2012 - Aug 2012    mehr

Design eines System-Level-Simulators für Mobilfunknetze

Dieses Projekt hat zum Ziel, das Design für einen System-Level-Simulator für Mobilfunknetze zu entwerfen. Es wird an keinen Mobilfunknetzstandard wie GSM, UMTS oder LTE gebunden sein, sondern je nach Parametrierung verschiedene Szenarien abbilden. Dabei soll besonderes Augenmerk auf eine vollständige Spezifikation gelegt werden - das Ergebnis beinhaltet noch keine Implementierung.
Mar 2011 - Aug 2011    mehr

Kontexterfassung basierend auf anonymen Bewegungsdaten

Dieses Projekt soll zeigen inwiefern es möglich ist, Kontextinformationen aus anonymen Positionsdaten abzuleiten. Welche Art von Kontextinformation herausgefiltert werden können hängt vor allem von den Eigenschaften der Positionsdaten ab. In dieser Phase des Projekts sollen zunächst die Daten entsprechend analysiert werden um herauszufinden welche Arten von Kontextinformation extrahiert werden können.
Mar 2011 - Aug 2011    mehr

Mobile Prototyping

Das Ziel des Projekts ist es, Designer beim Entwurf einer mobilen Anwendung zu unterstützen und das Testen der Entwürfe zu erleichtern. Dazu werden Skizzen der Benutzeroberfläche mit einem Digitalstift gezeichnet und von einem System weiterverarbeitet, um einen Prototyp zu generieren, der direkt am mobilen Endgerät getestet werden kann.
Mar 2011 - Aug 2011    mehr

Network Extension and Remote Visualisation

Network Extension and Remote Visualisation (NERV) is a system which can be used to create a virtual control mechanic - in any cross-media-play gaming system - by use of mobile devices and their sensor technology as input and output in according gameplay situations.
Mar 2011 - Aug 2011    mehr
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